Schade melden

Onze dienstverlening

Schade?

Meld je schade eerst bij jouw adviesbedrijf. Zij nemen je melding direct in behandeling en helpen je ook bij vragen. 

Noodsituatie?  

Autoverzekering 
Op je internationaal verzekeringsbewijs (groen kaart) staat het telefoonnummer van je verzekeraar. 

Reisverzekering/overige verzekeringen 
Je vindt het juiste alarmnummer op je polisblad. 

Alarmcentrales

Verzekeraar Nederland Buitenland 
a.s.r. 030 256 77 77 +31 30 256 77 77 
Anker / Licent 050 520 99 96 +31 50 520 99 96 
Avéro 071 364 18 50 +31 71 364 18 50 
Allianz Global Assistance 020 592 92 92 +31 20 592 92 92 
Nationale Nederlanden/Vivat 026 400 23 90 +31 26 400 23 90 
De Goudse 0182 544 555 +31 182 544 555 
De Zeeuwse 0118 226 999 +31 118 226 999 

Tegenpartij, verzekeraar of andere dienstverlening? 

Neem dan rechtstreeks contact op met onze schadeafdeling.  

Tel: 074 – 265 91 37 
Mail: schade@istr.nl 

Wat gebeurt er na je melding? 

We bekijken je melding 
We nemen je schade in behandeling en vormen een compleet beeld van de situatie. Hebben we extra informatie nodig? Dan nemen we contact op.  

Is je schade verzekerd? 
Je hoort snel of je schade onder je verzekering valt en tot welk bedrag. Als dat zo is, bespreken we meteen de vervolgstappen.  

Schadeherstel regelen 
Afhankelijk van je voorkeur en het type schade: 

  • Wij schakelen een herstelbedrijf in uit ons netwerk. Binnen twee werkdagen nemen zij contact met je op en wij regelen de betaling rechtstreeks (behalve je eigen risico).
  • Liever zelf (laten) herstellen? Stuur dan foto’s of facturen, wij beoordelen en betalen het schadebedrag (min eigen risico).  

Spoed of ingrijpende schade? 

Bij urgente schade zorgen we voor noodmaatregelen. Als het nodig is, sturen we direct een reparateur om verdere schade te voorkomen.  

Expert of contra-expert 

Bij grotere of onduidelijke schade kan een expert langskomen. Jij mag ook een eigen contra-expert inschakelen. Overleg dit altijd even met ons. In veel gevallen vergoeden wij de kosten.